De gloednieuwe Peugeot 2008

Deel deze pagina

Voor iedereen die op zoek is naar rijplezier onthult Peugeot de nieuwe 2008. De 2008 representeert de toekomstvisie van Peugeot. Hij is praktisch, veelzijdig en biedt zijn inzittenden een zeer comfortabele rijervaring. Het kenmerkende lijnenspel maakt de 2008 een stoere SUV met een geheel eigen stijl. Het interieur is voorzien van de nieuwste generatie PEUGEOT i-Cockpit® met 3D-technologie. Zoals u van Peugeot mag verwachten is de nieuwe 2008 uitgerust met state-of-the-art technologieën en actieve veiligheidssystemen. De 2008 is verkrijgbaar met zowel een benzine-, diesel- als elektrische aandrijflijn. Stuk voor stuk dragen ze bij aan de comfortabele rijervaring.

TOEKOMSTGERICHT
De wereld verandert. Nieuwe uitdagingen vragen om nieuwe oplossingen in alle autosegmenten. Met 208 jaar geschiedenis gaat PEUGEOT vol vertrouwen het tijdperk van de energetische transitie in. Onze visie op de toekomst is spannend en vol vertrouwen en dat wordt wederom bevestigd met de nieuwe Peugeot 2008. Deze laat zien dat technologie en rijplezier goed samengaan en dat een auto kan verrassen.

Hij maakt van een simpele autorit een mooie reis en biedt iedereen een persoonlijke mobiliteitsoplossing. De nieuwe Peugeot 2008 positioneert zich binnen de kern van het compacte SUV-segment. Hij draagt bij aan wat vandaag de dag het succes van het PEUGEOT-gamma bepaalt: persoonlijkheid via het design en onderscheid door de innovaties en de technologie.

PERFECTIE TOT IN DE KLEINSTE DETAILS
Aan elk detail is met uiterste precisie en verfijning aandacht besteed, wat de auto een elegant en functioneel karakter geeft. De lichtsignatuur zorgt voor een modern en hightech uitstraling dankzij de full led-koplampen met drie klauwen en de voor het merk karakteristieke led-achterlichten.

MAAK UW AUTO MULTIFUNCTIONEEL
De nieuwe Peugeot 2008 SUV biedt met zijn grote flexibel in te delen bagageruimte en neerklapbare achterbank vele gebruiksmogelijkheden. De bagageruimte van de elektrische uitvoering is boven de laadvloer even groot als in de andere uitvoeringen.

I-COCKPIT
Ervaar nieuwe sensaties in de nieuwe PEUGEOT i-Cockpit® 3D, met een intuïtieve ergonomie, een compact stuurwiel, een 10 inch capacitief HD-touchscreen en een te configureren 3D-instrumentenpaneel. De nieuwe Peugeot 2008 SUV is voorzien van connectieve technologieën zoals het navigatiesysteem met TomTom® Traffici, Mirror Screen en het draadloos opladen van uw smartphone. Het keyless entry and start-systeem ontgrendelt de auto als u eropaf loopt en vergrendelt hem als u ervandaan loopt, met als enige voorwaarde dat u de sleutel op zak hebt.

EEN TOPKLASSE ZITCOMFORT
De stoelen kunnen zijn bekleed met hoogwaardige materialen zoals alcantara® of leder. De voorstoelen zijn afhankelijk van de uitvoering voorzien van stoelverwarming(2) en, in het geval van de bestuurdersstoel, een massagefunctie en elektrische stoelverstelling.

SCHUIF-/KANTELDAK EN HIFISYSTEEM VAN FOCAL®
Ook voor de passagiers achterin staat het comfort op hoog niveau dankzij de grote beschikbare ruimte, de zee van licht dankzij het spoilerdak en de audiokwaliteit van het hifisysteem van Focal®.

DE VRIJHEID OM TE KIEZEN
Doe waar u zin in hebt en gun uzelf de vrijheid om te kiezen. De nieuwe compacte SUV Peugeot e-2008 heeft een elektromotor met een vermogen van 100 kW (136 pk) en een koppel van 260 Nm. Wanneer u kiest voor een Peugeot 2008 SUV met een verbrandingsmotor is er een ruime keuze aan krachtige en efficiënte Euro 6-motoren die allemaal zijn voorzien van een Stop & Start-systeem: BlueHDi-dieselmotoren en PureTech-benzinemotoren, waaronder de PureTech 155 pk-motor voor een extra sportief rijkarakter. Voor nog meer souplesse en respons kunt u kiezen voor de automatische transmissie EAT8 met Quickshift-technologie.

VERLEG UW GRENZEN
Doorbreek de sleur en sla nieuwe wegen in. U kunt de tractie van uw nieuwe Peugeot 2008 SUV aanpassen aan de rijomstandigheden door een van de drie standen van de Advanced Grip Control te selecteren: Zand, Modder of Sneeuw. Bovendien kunt u op steile hellingen de snelheid van uw SUV onder controle houden dankzij de functie Hill Assist Descent Control.

ERVAAR DE VOORDELEN VAN SEMI-AUTONOOM AUTORIJDEN
De nieuwe compacte Peugeot 2008 SUV beschikt over de nieuwste technologieën van het merk, waaronder de PEUGEOT Drive Assist die semi-autonoom autorijden mogelijk maakt. Met behulp van de functies Lane Positioning Assistien adaptieve cruise control met Stop & Go-functie past de PEUGEOT Drive Assist de snelheid van uw auto automatisch aan die van uw voorligger aan, zodat constant een veilige afstand wordt bewaard.

Nieuwe Peugeot 2008 SUV. Houd mij op de hoogte

BRANDSTOFVERBRUIK EN CO2-UITSTOOT
Geschatte gegevens, alleen ter informatie en onder voorbehoud van goedkeuring.

  •  WLTP-waarden(1): Gegevens in afwachting van homologatie

(1) De vermelde waarden voor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn conform de WLTP-homologatie (EU-verordening 2017/948). Sinds 1 september 2018 is de typegoedkeuring van nieuwe auto’s gebaseerd op de wereldwijde geharmoniseerde testprocedure voor personenauto’s en lichte bedrijfswagens (WLTP). De metingen van deze nieuwe testprocedure geven een realistischere afspiegeling van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot in de praktijk. Deze WLTP-procedure vervangt volledig de voorheen toegepaste NEDC-procedure (New European Driving Cycle – nieuwe Europese rijcyclus). Doordat de testomstandigheden realistischer zijn, zijn de op basis van de WLTP-procedure gemeten waarden voor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot in veel gevallen hoger dan bij de NEDC-procedure. Deze waarden kunnen variëren afhankelijk van de specifieke uitrusting, opties en banden waarvan de auto is voorzien. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie. Meer informatie over WLTP.

  •  NEDC-waarden(2): Gegevens in afwachting van homologatie.

 (2) De vermelde NEDC waarden voor het gecombineerde brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zijn terugbepaald naar de waarden overeenkomstig de oude NEDC-testmethodiek. De CO2– en brandstofverbruikscijfers worden officieel gemeten in overeenstemming met EU Verordening 715/2007/EC. Deze meting betreft een uniform, onder strikte en gestandaardiseerde condities uitgevoerd, op een laboratoriumproef lijkend, onderzoek. Onder normale omstandigheden kunnen (en zullen) de werkelijke verbruikscijfers hiervan afwijken door o.a. extra uitrusting van de auto, bandenspanning, belading, rijstijl, rijomstandigheden, kwaliteit van het wegdek e.d..