Janssen Kerres Lease
Nieuwe auto of occasion
Bekijk ons aanbod
Waar kunnen we je mee helpen?
Zakelijke lease
Voor al jouw zakelijke mobiliteitsvraagstukken staat Janssen Kerres Lease voor je klaar. Een groot en gevarieerd product- en dienstenaanbod zorgt voor maatwerk, afgestemd op jouw persoonlijke wensen.
Private lease
Rijd je graag in een nieuwe auto én vind je het prettig om van tevoren te weten wat je per maand betaalt? Dan is Private Lease iets voor jou. Met Private Lease rijd je een nieuwe auto tegen een vast bedrag per maand.
Één aanspreekpunt
direct persoonlijk contact
Dealerlease
met onderhoud bij de dealer
Flex private lease
aanbetaling en inruil mogelijk
Occasionlease
jong gebruikte auto leasen
Snelle acceptatie
binnen één dag
Veelgestelde vragen over Janssen Kerres Lease
Wat te doen in geval van pech of schade?
In geval van pech of schade kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week contact opnemen met de hulpdienst van Janssen Kerres Lease. Telefoonnummer: 026-3553368.
Keurmerk Private Lease
Keurmerk Private Lease: veilig, verantwoord en vertrouwd een auto leasen
Als erkend private lease aanbieder is Janssen Kerres in het bezit van het Keurmerk Private Lease. Keurmerk Private Lease is hét kwaliteitskeurmerk om betrouwbaar een privé leasecontract af te sluiten. Het keurmerk is in samenwerking met de Consumentenbond ontwikkeld. De onafhankelijke Stichting Keurmerk Private Lease reikt het keurmerk uit. Als aanbieder van privé lease zijn wij uitgebreid getoetst voordat we het keurmerk kregen. We houden ons aan de Algemene voorwaarden met eerlijke spelregels. Zo kun je met een gerust hart kiezen voor private lease.
Het keurmerk staat voor veilig, verantwoord en vertrouwd leasen en biedt je de volgende 5 zekerheden:
Eerlijke voorwaarden
De algemene voorwaarden zijn fair en tot stand gekomen in samenwerking met de Consumentenbond.
Compleet product
Het is duidelijk wat in de leaseprijs zit. Jouw leasecontract is inclusief onderhoud, reparatie, verzekeringen, pechhulp, vervangend vervoer en wegenbelasting.
Bescherming tegen te hoge financiële lasten
De leasemaatschappij bekijkt en beoordeelt samen met jou hoeveel je wilt en kunt betalen. Daardoor heb je de zekerheid dat je de maandelijkse leasekosten financieel kunt dragen.
14 dagen bedenktijd
Je moet zorgeloos kunnen genieten van jouw leaseauto en een weloverwogen keuze maken. Daarom heb je op basis van het consumentenrecht 14 dagen bedenktijd.
Zekerheid bij klachten
Een eventueel geschil wordt snel en eenvoudig opgelost door een onafhankelijke geschillencommissie. Het keurmerk is opgezet omdat steeds meer partijen privé lease, of private lease, aanbieden. Privé lease is populair: steeds meer particulieren leasen een auto. Dit past in de trend van bezit naar gebruik. Je wilt liever niet zelf een groot bedrag uitgeven maar wel graag in een nieuwe, veilige auto rijden. Maar hoe kies je een betrouwbare leasemaatschappij? Daar helpt het keurmerk je mee.
Ook de overheid vindt het belangrijk dat jij als consument eerlijk en goed geïnformeerd een keuze kunt maken. Daarom is er een onafhankelijk keurmerk opgezet. In het bestuur zijn verschillende partijen vertegenwoordigd, zowel uit de autobranche als vanuit consumentenorganisaties.
Het Keurmerk Private Lease hoort bij Stichting Keurmerk Private Lease. Stichting Keurmerk Private Lease wil de consument beschermen. Dankzij het keurmerk weet je bij welke partij je veilig en verantwoord een auto kunt leasen. Samen zorgen we ervoor dat je veilig, verantwoord én vertrouwd kunt rijden in jouw private leaseauto!
Wil je meer weten over het Keurmerk Private Lease? Ga naar www.keurmerkprivatelease.nl
Hoe verloopt een aanvraag voor Private Lease?
Op verzoek van Janssen Kerres Lease voert EDR de (verplichte) acceptatietoetsing uit. Om het je gemakkelijk te maken krijgt je toegang tot jouw persoonlijke pagina bij EDR.
Nadat u alle gegevens heeft aangeleverd, zal EDR telefonisch contact met u opnemen. Als de toetsing is uitgevoerd, informeert EDR jou en Janssen Kerres Lease over de uitslag.
Na de terugkoppeling ontvang je de overeenkomst, die kun je tekenen en terugsturen. Als deze in het bezit is van Janssen Kerres Lease en de 14 dagen wettelijke bedenktijd zijn verstreken, bestellen we jouw auto.
Hoe en wanneer kan ik Janssen Kerres Lease bereiken
Je kunt tijdens kantooruren van 8.30 tot 17.30 uur telefonisch contact opnemen met Janssen Kerres Lease op telefoonnummer 088- 374 17 18. Je krijgt een keuzemenu te horen:
1) Bel je over een schade? Toets 1
2) Bel je voor onderhoud? Toets 2
3) Heb je een vraag voor de financiële afdeling? Toets 3
4) Heb je een vraag over een lease-offerte of leasecontract? Toets 4
Buiten kantooruren kun je voor hulpvragen tevens met dit telefoonnummer contact opnemen. Je wordt dan geïnformeerd over het feit dat Janssen Kerres lease op dat moment gesloten is maar hoort tevens dat je, in geval van nood, aan de lijn kunt blijven waarna deze wordt doorverbonden met een medewerker van de hulpdienst van onze lease afdeling. Deze is ondergebracht bij VHD Alarmcentrale.
Rechtstreeks bellen met de hulpdienst van onze lease afdeling kan ook en wel op nummer 026- 355 33 68. Je kunt ons ook mailen via lease@janssenkerres.nl.
Tijdens de acceptatie in het leaseportal van EDR zijn de contactgegevens van EDR zichtbaar daar zij namens Janssen Kerres Lease de acceptatie uitvoeren. Als je vragen hebt over de acceptatie kun je ook contact opnemen met EDR.
Kan het leasecontract tussentijds beëindigd worden?
Het leasecontract kan voor de afgesproken einddatum (schriftelijk) worden opgezegd. Je krijgt dan wel te maken met een opzegvergoeding. De opzegvergoeding bedraagt maximaal 50% van de nog resterende leasetermijnen. Wij bepalen de opzegvergoeding op basis van twee methodes, en brengen de voor jou voordeligste methode in rekening.
Voorbeeld
Stel je hebt een leasecontract afgesloten voor 48 maanden en maximaal 10.000 kilometers per jaar. De leaseprijs is € 300 per maand. Na 40 maanden wil je graag het leasecontract beëindigen. De auto heeft tot dan toe gemiddeld 10.000 kilometers per jaar gereden (zoals overeengekomen in het leasecontract).
Methode 1
Als het contract was doorgelopen had je nog 8 keer de leaseprijs van € 300 betaald, dat is € 2.400. Omdat je de lease voortijdig wilt beëindigen is de maximale opzegvergoeding 50% over de € 2.400, dat is € 1.200.
Methode 2
Daarnaast kijken we wat de leaseprijs was geweest als je bij aanvang direct een looptijd van 40 maanden had gekozen. Stel dat de leaseprijs bij 40 maanden € 320 zou zijn. Dan heb je 40 maanden € 20 per maand (€ 320 min € 300) te weinig betaald, dat is in totaal € 800.
In dit geval is de tweede methode voor jou voordeliger, daarom brengen we een opzegvergoeding van € 800 in rekening.
De opzegvergoeding (en overige openstaande bedragen) moet bijgeschreven staan op ons bankrekeningnummer op de gewenste einddatum (inleverdatum auto), anders loopt het leasecontract door.
Is er sprake van een BKR registratie bij Janssen Kerres Lease?
Janssen Kerres Lease is vanuit het Keurmerk Private Lease verplicht om Care4Lease een registratie te laten doen bij BKR. Het bedrag dat geregistreerd wordt staat vermeld op de leaseovereenkomst. Daarnaast is Janssen Kerres Lease verplicht Care4Lease betalingsachterstanden bij BKR te laten melden, dit conform de richtlijnen van BKR.
Rekenvoorbeeld BKR Registratie:
De looptijd van jouw leasecontract is 36 maanden
Jouw maandtermijn is € 275,00
Care4Lease registreert bij BKR 36 x € 275,00 = € 9.900,00
Wat is mijn eigen bijdrage bij schade?
De volledige eigen bijdrage voor schade bij aanvang van de leaseperiode bij een niet verhaalbare schade is € 500,- (of het schadebedrag als dat lager is).
Bij de eerste niet verhaalbare schade berekenen we slechts 50% van de eigen bijdrage door (€ 250,00), bij de tweede niet verhaalbare schade berekenen we 75% (€ 375,00) aan jou door. Voor alle volgende niet verhaalbare schades gedurende de looptijd van het contract brengen we de volledige eigen bijdrage (€ 500,00) bij jou in rekening.
Wat zijn de Private Lease voorwaarden?
Klik hier voor de Janssen Kerres Lease voorwaarden voor Private Lease.
Hoe werkt de klachtenprocedure?
We besteden veel aandacht aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het zijn dat je daar niet tevreden over bent. Wij stellen het op prijs als je ons dit laat weten, want het geeft ons de mogelijkheid om onze dienstverlening verder te verbeteren. Jouw klacht nemen we heel serieus en handelen we op correcte en adequate wijze af. Je kunt jouw klacht kenbaar maken bij jouw contactpersoon binnen Janssen Kerres. Een andere mogelijkheid is een e-mail sturen naar: info@janssenkerres.nl of een brief sturen naar:
Janssen Kerres Lease
t.a.v. Coördinator klachten
Postbus 5167
6130 PD Sittard
Klachtenafhandelingsprocedure
Janssen Kerres acht het van groot belang dat een doorzichtig traject rond de binnenkomst, de afhandeling en de op verbetervoorstellen gerichte analyse van klachten, leidt tot een verdere optimalisering van haar dienstverlening. Zij heeft hiertoe in hoofdlijnen de navolgende procedure ontwikkeld:
1) Nadat wij een klacht hebben ontvangen en geregistreerd, wordt een klachtenbehandelaar benoemd. Deze informeert de klager persoonlijk over de inhoudelijk wijze van afhandeling van de klacht. Klachten gericht aan de directie worden door de directie zelf beantwoord.
2) De klachtenbehandelaar streeft ernaar binnen tien werkdagen na uiting van de klacht tot formulering van een standpunt over te gaan en klager daarover te berichten.
3) Soms is het voor de klachtbehandelaar niet mogelijk binnen tien werkdagen een standpunt te formuleren. In dat geval voorziet hij de indiener in ieder geval van een tussenbericht met de aankondiging op welk tijdstip hij alsnog inhoudelijk zal reageren.
4) De klachtenbehandelaar beargumenteert zijn standpunt zo volledig mogelijk, met vermelding van alle onderdelen van de klacht, zoals deze oorspronkelijk zijn verwoord.
5) Klachten, die kunnen worden herleid tot een tekortkoming in de door Janssen Kerres geleverde diensten en/of producten, kunnen worden vertaald naar een binnen de organisatie voor te stellen procesaanpassing.
Onafhankelijke klachteninstantie: de geschillencommissie Private Lease
Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen bedrijven die auto’s leasen (langdurig) aan particulieren.
Welke klachten behandelt de commissie Private Lease?
1) De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
2) De service van de leasemaatschappij
3) De uitleg van het leasecontract
4) De kwaliteit van het leasevoertuig
5) Beëindiging (of tussentijdse ontbinding) van het leasecontract
6) Geschillen over schade aan het voertuig bij inlevering
7) Betalingsgeschillen, bijvoorbeeld over de wijziging van het maandbedrag.