Kia Motors hoofdsponsor EK League of Legends

Deel deze pagina

  • Kia betreedt de wereld van e-sports als hoofdsponsor Europees kampioenschap League of Legends
  • Samenwerking met populairste e-sports-game ter wereld
  • Kia legt contact met fans via game League of Legends en prominente spelers en commentatoren

Kia Motors betreedt de wereld van e-sports – de wereld van het gamen – en wordt hoofdsponsor van het Europese League of Legends-kampioenschap (LEC).

Kia wil met het sponsoren van het LEC een nieuwe, jongere generatie autokopers aan zich binden. Als hoofdsponsor van het kampioenschap heeft Kia in samenwerking met een aantal bekende ‘casters’ (online gaming commentatoren) een film gemaakt. In de film, ‘Ready to Play’, verzamelt Trevor ‘Quickshot’ Henry in een Kia Stinger een team van casters. Dat zijn Romain Bigeard, Indiana ‘Froskurinn’ Black, Daniel ‘Drakos’ Drakos, Aaron ‘Medic’ Chamberlain en Andrew ‘Vedius’ Day en samen gaan ze op weg naar het LEC.

Nieuwe digitale marketingcontent
Kia maakt in 2019 nieuwe, digitale marketingcontent om de aandacht van fans te trekken met prominente gamers, casters en auto’s van Kia. Ook verzorgt Kia promotionele stands tijdens evenementen van LEC en creëert het samen met e-sports-team ‘Fnatic’ originele content, terwijl de teamleden in de nieuwste modellen van Kia rijden. ‘Fnatic’ heeft al zeven keer het League of Legends-kampioenschap gewonnen.

Marketinginnovatie
“Kia is al bekend om zijn sponsoractiviteiten en deze samenwerking is een nieuwe marketinginnovatie van het merk. Parallel aan onze sponsoring van traditionelere sporten demonstreert de sponsoring van e-sports hoe Kia de levensstijl van jonge digital natives omarmt. Onze introductiefilm – met enkele van de bekendste League of Legends-casters – markeert de start van een nieuwe, opwindende samenwerking. We vinden het fantastisch om het Europese kampioenschap League of Legends in 2019 te sponsoren”, zegt Yong Won Cho, Chief Marketing Officer van Kia Motors.

’s Werelds populairste online game
League of Legends kwam in 2009 op de markt en is ’s werelds populairste online game. Spelers werken samen om een zo groot mogelijk territorium in het spel te veroveren. De beste gamers van Europa komen in tien teams tegen elkaar uit in het LEC. Net als bij traditionele sporten worden de wedstrijden via digitale streamingdiensten door miljoenen fans bekeken.

Meer informatie over LEC is te vinden via:

  • https://www.youtube.com/lolesports
  • https://www.instagram.com/lolesports
  • https://www.facebook.com/lolesports
  • https://twitter.com/lolesports
  • https://www.lolesports.com