De nieuwe Citroën ë-Berlingo Van – 100% elektrisch

De nieuwe Citroën ë-Berlingo Van!
Deel deze pagina

De nieuwe Citroën ë-Berlingo Van.

De nieuwe Citroën ë-Berlingo Van – De 100% elektrische versie van de populaire lichte bedrijfswagen. Met de ë-Berlingo Van kan de ondernemer zijn productiviteit verhogen dankzij de toepassing van nieuwe technologie. Dit zonder dat dat ten koste gaat van de flexibiliteit en de laadcapaciteit. Alle voordelen van elektrisch rijden worden daarbij behouden.

“De nieuwe Citroën ë-Berlingo Van.De nummer 1 op de Europese markt van lichte bedrijfswagens – staat bekend om zijn praktische gebruiksmogelijkheden en innovatieve voorzieningen. Met de beste technologie voor elektrisch rijden biedt de ë-Berlingo nu extra stilte en comfort tijdens het gebruik. Daarmee is de ë-Berlingo Van de perfecte partner om ondernemers succesvol te maken in hun dagelijkse werk. In alle comfort en met maximale bewegingsruimte en beperkte gebruikskosten, zonder flink in te hoeven leveren op het gebied van laadcapaciteit en het laadvermogen. Na de Citroën ë-Jumpy – gekozen tot International Van of the Year – en de ë-Jumper is de ë-Berlingo Van opnieuw een belangrijke pion in ons elektrische offensief op de bedrijfswagenmarkt en een tastbaar antwoord op de nieuwe uitdagingen op het gebied van mobiliteit waarmee ondernemers te maken hebben.

– Vincent Cobée, Managing Director Citroën –

Voldoende actieradius voor de hele werkdag in de nieuwe Citroën ë-Berlingo Van!

De 50 kWh lithium-ionbatterij van de Citroën ë-Berlingo Van biedt een actieradius tot 275 kilometer op een volle batterij. De M als XL versies van de ë-Berlingo Van zijn voorzien van de aandrijflijn van het CMP-platform, dit zodat de actieradius voor bijna alle gebruikers voldoende is geurende een hele werkdag. Om de actieradius zo groot mogelijk te maken, heeft Citroën een aandrijflijn ontwikkeld die (bewegings) energie terug wint als elektriciteit wanneer de bestuurder het gas loslaat en bij het remmen. De bestuurder kan extra energie terugwinnen door het indrukken van de B-knop in de middenconsole. Het batterijpakket is ondergebracht onder de stoelen en de laadvloer, zodat de laadruimte nog even groot is als die van de overige Berlingo’s Van.

Rustig rijden in elektrische modus

In de nieuwe ë-Berlingo Van is elke rit een kans om te ontspannen. De auto komt soepel in beweging doordat de volledige trekkracht direct vanaf stilstand beschikbaar is, de acceleratie lineair verloopt en de bestuurder niet hoeft te schakelen. De elektrische aandrijflijn brengt geen geluid of vibraties voort dus elke rit verloopt soepel en comfortabel. Deze kwaliteiten worden aangevuld door het comfort dat de Berlingo Van sowieso al biedt, met zijn comfortabele stoelen, de wielophanging die zorgt voor een perfecte wegligging en de aangename besturing met een draaicirkel van slechts 10,8 meter in diameter. De Citroën ë-Berlingo Van wordt aangedreven door een elektromotor (100 kW) (136 pk) vermogen en 260 Nm koppel).

Optimale oplaadtijden voor professioneel gebruik

Er zijn drie opties om de batterij op te laden – van het simpele opladen met een snoer en een thuis stopcontact, tot supersnel laden, waarbij de batterij in slechts dertig minuten tot 80 procent van de capaciteit wordt opgeladen. Daarmee is de ë-Berlingo Van een van de snelst op te laden auto’s in zijn segment.

Speciaal ecosysteem  in de nieuwe Citroën ë-Berlingo Van!

De nieuwe Citroën ë-Berlingo Van biedt de mogelijkheid om het opladen in te plannen, bijvoorbeeld op tijden dat de stroomtarieven gunstiger zijn. Ook kan de cabine van de ë-Berlingo Van worden voorverwarmd terwijl de batterij nog op de lader is aangesloten. Zo verbruikt de verwarming geen energie van de batterij. Met de MyCitroën-app kan het opladen op afstand worden geregeld en kan de gebruiker de resterende actieradius raadplegen. Ook kan de gebruiker de cabine laten opwarmen voor vertrek en het opladen inplannen – alles via de smartphone of tablet, maar ook direct in de touchscreen in de auto. Deze bedieningsoptie is beschikbaar voor thuisladen én snelladen.

De beste kenmerken en kwaliteiten voor dit marktsegment

De nieuwe Citroën ë-Berlingo Van biedt alle voordelen van de versie met verbrandingsmotor: hij is compact, modulair en flexibel, ergonomisch en ruim, hij biedt veel bergruimte en heeft een optimaal laadvermogen, waardoor het een ideaal stuk gereedschap is. De volledig elektrische ë-Berlingo Van biedt plaats aan twee of drie personen en is er in twee lengtematen: de M van 4,40 meter lang en de XL van 4,75 meter lang. De ë-Berlingo is 1,84 meter hoog en past daardoor in elke parkeergarage. Hij laat zich gemakkelijk besturen en bedienen is wendbaar dankzij zijn compacte buitenmaten. De laadruimte is 1.81 meter lang in de M-versie en 2.16 meter lang in de XL-versie. De bruikbare laadruimte tussen de wielkasten bedraagt 1,23 meter, zodat de ë-Berlingo Van twee Europallets achter elkaar kan vervoeren. De laadruimte bedraagt net als die van de versies met verbrandingsmotor 3,3 m3  tot 4,4 m3. Het laadvermogen bedraagt maximaal 800 kilogram en het maximale trekgewicht 750 kilogram voor alle versies.

Flexibel en veel bergruimte in de nieuwe Citroën ë-Berlingo Van!

Citroën heeft voor de elektrische ë-Berlingo geen compromissen gesloten op het gebied van flexibiliteit en bergruimte. Overal in de cabine van de Citroën ë-Berlingo Van zijn talrijke slimme en ergonomische bergruimtes gecreëerd met een totale inhoud van 113 liter.