De nieuwe Citroën C3: nog meer karakter en comfort

Deel deze pagina

  • Vernieuwd design en nóg meer personalisatie voor bestseller van Citroën
  • Ultiem comfort met nieuwe Advanced Comfort Seats en 12 rijhulpsystemen
  • State-of-the-art connectiviteit met Connect Assist, Connect Nav en Connect Play
  • Binnenkort te bestellen en leverbaar vanaf medio juni

Citroën heeft vandaag het doek getrokken van de nieuwe C3. De bestseller van het merk, waarvan sinds de introductie van de derde generatie in 2016 al meer dan 750.000 exemplaren zijn verkocht, krijgt een nog expressiever design en biedt meer comfort, personaliseringsmogelijkheden en connectiviteit dan ooit tevoren. Citroën opent binnenkort de orderboeken en de eerste exemplaren arriveren medio juni in Nederland. De succesfactor van de charismatische C3 is de unieke combinatie van kenmerkend Citroën design en onovertroffen comfort. De stijlvolle hatchback heeft niet alleen de harten gestolen van design- en comfortbewuste rijders, maar is met zijn lage exploitatiekosten en ruime interieur ook een vaste waarde voor bedrijven en fleetowners. De nieuwe C3 bouwt verder op de succesformule en biedt de nieuwste features uit het Citroën Advanced Comfort® programma.

Nieuw design
De nieuwe C3 is direct te herkennen aan zijn front waarvan het design is geïnspireerd op de CXPERIENCE concept car. De visueel verhoogde motorkap, de frisse lijnvoering en de nieuwe LED-koplampen en -dagrijverlichting geven de compacte hatchback een nog bredere look. De mistlampen worden omringd door nieuwe designelementen, die in verschillende kleuren kunnen worden gespecificeerd. Aan de zijkant vallen vooral de opnieuw ontworpen Airbumps® op die niet alleen bescherming bieden, maar ook het stoere en onderscheidende karakter van de C3 benadrukken. Ook nieuw: de achterpanelen met Airbump®-design. De achterkant is getooid met nieuwe achterlichten met 3D-effect en de achterklep is voorzien van nieuwe designdetails. De nieuwe 16 en 17 inch lichtmetalen velgen benadrukkken het stoere en brede design.

97 kleurencombinaties
Met zijn riante aantal personalisatiemogelijkheden is de C3 is al sinds zijn lancering in 2016 de ultieme ambassadeur van “Inspired by You”. De nieuwste variant gaat een forse stap verder. Hij is niet meer in 36, maar liefst 97 verschillende gedaantes te configureren. De nieuwe C3 biedt keuze uit 7 verschillende carrosserielakken, waaronder het nieuwe Elixir Red en Spring Blue, 4 Color Packs en 4 dakkleuren. Zowel het Color Pack als het dak zijn nu ook te bestellen in de kleur Emerald Blue. Ook nieuw zijn de drie verschillende decoratiemogelijkheden voor het dak in Red, Techwood en Emerald. De lichtmetalen wielen zijn beschikbaar in verschillende, nieuwe designs. Ook van binnen biedt de C3 nu nog meer personaliseringsmogelijkheden met twee nieuwe stylingpakketten: het warme en chique ‘Techwood’ en het eigentijdse ‘Emeraude’.

Advanced Comfort 
Als geen andere hatchback in het segment weet de Citroën C3 zijn bestuurder en passagiers te behagen met een hoogstaand comfort. Geheel in lijn met de Citroën Advanced Comfort®-strategie van het merk, onderscheidt hij zich onder meer met zijn omfortabele onderstel dat niet alleen oneffenheden in het wegdek wegfiltert, maar ook rijgeluiden  tot een minimum beperkt dankzij een uitstekende akoestische isolatie. De compacte 5-deurs hatchback biedt royale ruimte aan 5 inzittenden en biedt volop slimme opbergruimtes. De nieuwe versie bouwt voort op deze sterke punten en biedt meer comfort dan ooit tevoren. In navolging op de C4 Cactus en C5 Aircross SUV is nu ook de C3 te specificeren met de comfortabele Advanced Comfort seats van Citroën. Deze royale feauteuils tillen met hun speciale schuimvulling, extra dikke en zachte bekleding en volop instelmogelijkheden het comfort in dit segment naar een nog hoger plan. Ook
nieuw: de ergonomisch ontworpen armsteun op de bestuurdersstoel.

12 rijhulpsystemen
Het comfortniveau van de C3 wordt niet alleen bereikt met het onderstel en het grensverleggende interieur, maar ook met de twaalf rijhulpsystemen die niet alleen de veiligheid, maar ook het gebruiksgemak verder verhogen. Een groot aantal systemen zijn ofwel standaard aanwezig of bij te bestellen als onderdeel van aantrekkelijk geprijsde optiepakketten. Gemakkelijk rijden wordt gefaciliteerd met onder meer keyless entry & start, hill-start assist, het vernieuwde parkeersysteem met 6 sensoren in de voorbumper, een achteruitrijcamera en de grootlichtassistent. Tot de vele veiligheidssystemen behoren onder meer Active Safety Brake, Driver Attention Alert, Coffee Break Alert en BLIS, de dodehoekbewaking.

Citroën Connect
Connectiveit is een belangrijke pijler onder het Citroën Advanced Comfort® programma. De nieuwe C3 biedt dan ook innovatieve features waaronder de ConnectedCAM Citroen®, de perfect geïntegreerde en connected camera achter de voorruit, die bij een ongeval automatisch inschakelt en zowel vóór als na de impact opnames maakt. De camera kan ook worden gebruikt voor leuke momenten en de gemaakte beelden (foto’s of video’s) kunnen rechtstreeks via de

ConnectedCAM Citroën® app worden gepost op sociale media.
De connectiviteitssystemen van de nieuwe C3 zijn gebundeld in drie pakketten:
– Connect Assist: Automatische noodoproep bij een ongeval, pechhulpoproep en de My Citroën app die inzicht biedt in onder meer de locatie, de actieradius en benodigd onderhoud.
– Connect NAV: Infotainment- en navigatiesysteem met 7-inch touchscreen, spraakbediening, en TomTom real-time verkeersinformatie.
– Connect Play: ConnectedCAM Citroen® en Mirror Screen-technologie met Apple CarPlay™
– Binnenkort te bestellen, leverbaar vanaf medio juni

De nieuwe C3 komt nog deze zomer naar Nederland en is beschikbaar met twee driecilinder PureTech benzinemotoren (83 S&S 5-bak en 110 S&S 6-bak) of een BlueHDI dieselmotor (100 S&S 6-bak). De Puretech 110 S&S is ook te bestellen met een automaat. De prijzen en specificaties worden binnenkort bekend gemaakt.

Het merk Citroën
Als internationaal opererend automerk is Citroën al sinds 1919 prominent aanwezig op de reguliere consumentenmarkt. Met hun vaak gedurfde design, comfort en doordachte technologie geven de modellen van Citroën kleur aan de autowereld. De populariteit van ons merk is mede te danken aan het feit dat we ons vooral laten inspireren door mensen en hun bezigheden. Deze kernwaarde vindt u terug in ons motto: “Inspired by You”. Die kernwaarde komt ook tot uiting in een unieke klantbeleving in de vorm van ons city store concept ‘La Maison Citroën’, de online beoordelingssite ‘Citroën Advisor’ en onze mobiliteitsoplossingen zoals Citroën Rent & Smile en Citroën Earn & Drive. Citroën heeft 10.000 verkoop- en servicevestigingen in een kleine 80 landen en verkocht in 2018 meer dan 1 miljoen voertuigen. Citroën veroverde acht keer de constructeurstitel in het wereldrallykampioenschap en schreef drie keer achter elkaar de titel in het FIA WTCC kampioenschap op zijn naam.

*) Genoemde vanafprijzen van personenauto’s, zijn consumentenadviesprijzen en zijn inclusief BTW, BPM, recyclingsbijdrage, leges en de onvermijdbare kosten rijklaarmaken. Citroën Nederland B.V. behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in uitvoeringen en/of prijzen aan te brengen.