Citroën introduceert bril tegen wagenziekte: Seetroën!

Deel deze pagina

Binnenkort zomervakantie en een lange reis … Daar snakt iedereen naar! Maar reisziekte doet zich zowel bij jong als oud voor, terwijl de mogelijkheden om onderweg te lezen tegenwoordig groter zijn door de smartphone en tablet. Meer dan 30 miljoen Europeanen lijden chronisch aan deze aandoening. Om dit probleem te lijf te gaan presenteert Citroën, het merk dat comfort hoog in het vaandel heeft staan, de SEETROËN, de eerste bril die reisziekte voorkomt. Deze bril werkt volgens een eenvoudig principe: door middel van een gekleurde vloeistof wordt de horizon nagebootst waardoor het conflict dat tussen verschillende zintuigen ontstaat wordt opgelost. Te koop vanaf 5 juli in de lifestyle-winkel van het merk voor € 99 via lifestyle.citroen.com.

Als populair merk dat comfort hoog in het vaandel heeft staan, introduceert Citroën de SEETROËN, de eerste bril die reisziekte voorkomt. Deze bril kan niet zorgen voor mooi weer of wegen zonder files, maar biedt wel een oplossing voor reisziekte. Meer dan 30 miljoen Europeanen lijden chronisch aan deze aandoening, die in medische termen kinetose heet. Eén op de drie mensen heeft minstens één keer in zijn leven last van de symptomen. Dus wanneer Citroën een oplossing heeft die oorspronkelijk is ontwikkeld voor zeilers, is dat de gelegenheid om het gebruik ervan voor iedereen mogelijk te maken: op de boot maar ook in de auto, bus of vliegtuig, … met behulp van de SEETROËN-bril.

De SEETROËN-bril maakt gebruik van de technologie die ontwikkeld is door Boarding RingTM, een start-up uit Zuid-Frankrijk. Deze gepatenteerde en geteste paramedische voorziening werkt in 95% van de gevallen.
Dankzij de vloeistof die in de ringen rond de ogen beweegt, zowel links/rechts als naar voor/achter, reconstrueert de bril als het ware de horizon, waardoor het conflict tussen zintuigen, dat de oorzaak is van de kwaal, wordt opgelost.
Citroën heeft voor het ontwerp een beroep gedaan op 5.5, een Parijs ontwerpcollectief, dat gezorgd heeft voor een frisse uitstraling, eenvoud en ergonomie. Het resultaat is een bril met een high-tech uiterlijk, in zacht wit plastic.

Het gaat het in zijn werk? 

  • Zet de bril op zodra de eerste symptomen zich voordoen.
  • Na 10 tot 12 minuten kan het brein opnieuw synchroniseren met de beweging die wordt waargenomen door het binnenoor terwijl de ogen worden gefixeerd op een bewegingsloos voorwerp zoals een smartphone of een boek.
  • Zet de bril en geniet van de rest van de reis.
  • Zowel geschikt voor volwassenen als kinderen vanaf 10 jaar (wanneer het binnenoor is uitgegroeid). In de bril zitten geen glazen, dus ook andere familieleden of reisgenoten kunnen hem opzetten. … En tevens kan de bril gecombineerd worden met een gewone bril..

De SEETROËN-bril is vanaf 5 juli verkrijgbaar € 99 in de lifestyle-winkel van het merk: lifestyle.citroen.com.

Bekijk de video